Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Sjukvården på Gotland

Av Camilla - 18 november 2010 00:53


Gårdagen spenderade jag mestadels på akuten i Visby, jag har fått en utbuktning på min mage och är öm på det stället. Började efter några dagar googla och får fram navelbråck. Ojoj tänkte jag och ringde Vårdcentralen, dom skrattade mig typ i ansiktet och sa att jag kunde få komma några dagar efter. Jag blev då upprörd eftersom bråck kan vara riktigt farligt även på vuxna, jag sa att jag ville ha en tid samma dag men hon svarade, jag citerar. "Det är ingen fara på färde". Som tur var var det inte det, men åkte in på akuten och förklarade hur jag kände och mådde. De svarade då att det kunde vara en navelbråck, fick lämna kissprov, göra stick i fingret. 2 doktorer kom och klämde och hade sig på min mage, AJ! Personalen där var riktigt bra, dom lyssnade och visade empati. Fick till och med göra ett ultraljud för att utesluta bråck. Alla mina tester var bra, det enda som var att anmärka på var ketonmängden i min kropp(går på cambrigde) och en temphöjning. Annars frisk som en nötkärna, skulle komma tillbaka om smärtan blir värre eller annorlunda, så jag åkte hem igen med min lilla utbuktning. Känns skönt att det inte var något allvarligt, men samtidigt jobbigt att inte veta vad det är. Måste tacka min underbara vän Johanna som körde mig in och var med hela tiden, o min Älsk avbröt sin dag vid militären för att han var orolig..naaaw! :)

 

Idag är jag fortfarande öm och det buktar fortfarande ut, kanske kommer det ut en alien?! Hur diagnostiserar man det? Haha.

 

Har kokat en stoooor kastrull med kålsoppa, den ska jag leva på minst en vecka för att gå ner ytterligare i vikt, vågen säjer i dag -7,5 kg på 9 dagar! Nu ska man bara hålla det när man sakta men säkert börjar äta fast föda igen. Har ätit 100g kött idag. Gott som tusan att få tugga och känns någon annan smak än choklad och jordgubb typ.. Börjar bli vääldigt tråkigt, men tappar inte tålamodet. Inte när det visar så mycket resultat, det taggar en :)

 

I morgon kommer min Älsk hem över helgen <3 Ska bli underbart att bara få vara tillsammans och mysa ordentligt.

 

Fick idag en inbjudan till Julfest på Älsks förra jobb - wow?! Mitt jobb har fest samma dag men ingen inbjudan där inte.. Så det blir att man går på Stuveriets julfest istället. Säkert mer drag och roligare med gubbskinnen! :D

 

Nee nu får jag ta o säga godnatt, ögonen börjar bli väldigt tunga och arbetspasset tickar neråt.. 2.00 får jag stämpla ut. Usch för o sätta sig i en kall bil! Hoppas katterna värmt upp sängen.

 

Puss o kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 19 april 2011 14:32

Om knappt 5 dagar sitter jag och min älskling på flyget ner till Turkiet, ska bli så skönt o komma bort. Har inte mått så bra de senaste dagarna.. Mycket runt omkring som gör en stressad och orolig. Kommer få det underbart, bara vi två :) Äntligen få...

Av Camilla - 11 januari 2011 14:34

Det har gått två månader sen jag började med Cambridge första gången och då mätte jag mig, idag mätte jag mig igen och resultaten känns grymt bra.  Detta rekommenderar jag alla att göra, man blir så taggad!   Jag har inte riktigt alla mått ...

Av Camilla - 10 januari 2011 14:53

Idag är det en vecka sen jag började med Cambrigdekuren, det har gått trögt den här gången. Fuskade igår.. Men nu är en ny vecka och jag ska vara stenhård, kommer köra ren kur heela veckan. Förra omgången sa vågen -9kg, den här gången ska det minst b...

Av Camilla - 3 januari 2011 00:00

  Jag börjar med mitt nyårslöfte i morgon, tänkte gå ner 10kg till. Så jag börjar med Cambrigde igen, fungerade faktiskt bättre än förväntat förra gången. Får se om jag orkar 2 veckor igen. :) Min syster kör också Cambridge nu, känns bra att kunna ...

Av Camilla - 23 december 2010 10:23

Skorpionen lämnar ingen oberörd. En kraftfull personlighet med ett rikt inre liv. Skorpionen har en tendens att gå till ytterligheter, svart eller vitt, antingen eller. Skorpionen är ett vattentecken. Det betyder att det finns mycket känslor ba...

Presentation

Välkommen till mig!

Det här är väl en blogg, som alla andra. Kommer skriva om vardagliga ting. Jag bor för tillfället i Björke tillsammans med min underbara fästman Linus och 2 katter.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards